Սիոնական միութիւնը, Սողոմոնի փլած գահը վերականգնելու համար, հետեւեալ նպատակակէտը կը հետապնդէր.
«Ամէն բանէ առաջ աշխարհի վրայ գտնուող ոսկիները ժողվել, ասոր ուժով եւ թերթերու միջոցաւ հանրային կարծիքին տիրել եւ այսպէսով ալ տէրութիւններու իշխել»:

 

 

Այս նպատակին հասնելու համար էր, որ հրեայ Կարլ Մարքս սոցիալիզմի տեսութիւնը մէջտեղ դնելով յեղաշրջման եւ յեղափոխութեան զգացումը արթնցուցեց: Վերջին տարիներուն՝ անոնք Ռուսիոյ եւ Օսմանեան կայսրութեան աչք տնկեցին եւ երկուքն ալ տապալեցին: Սիոնիստները Պաղեստինի մեջ անկախ հրէական օճախ մը կազմել կը փափաքէին եւ ասոր համար սուլթան Ապտիւլ Համիտի հաւանութիւնը խնդրած եւ այս նպատակին հասնելու համար դրամական ուժին դիմած էին (առանց տոկոսի եւ պայմանաժամի 20 միլիոն ոսկի փոխատուութիւն՝ պետական գանձին, 5 միլիոն ոսկի՝ սուլթանի անձնական գանձին):

 

Սուլթանը այս առաջարկէն վերջին ծայր զայրացած, սիոնիստ Էմմանուել Գարասուն իր ներկայութենէն վռնտած էր: Հոս հարց կը ծագի, թե սուլթան Ապտիւլ Համիտ եթէ գիտնար, որ հրեաներու ազդեցութեամբ Օսմանեան պետութիւնը վերջ ի վերջո պիտի կործանի, արդեօք նոյն կորովն ու համարձակութիւնը ցույց պիտի տա՞ր: Տարօրինակ ճակատագիր... Ապտիւլ Համիտին գահազրկումը հաղորդող պատվիրակութեան մեջ սելանիկի երեսփոխանի հանգամանքով կը գտնուեր նաեւ Էմմանուէլ Գարասու:

 

 

Մեվլան Զադե Րիֆաթ
«Օսմանյան հեղափոխության մութ ծալքերը եւ Իթթիհատի հայաջինջ ծրագրերը»,Երեւան-1990թ.

 

 

ՀԳ-1908թ. հուլիսին, Աբդուլ Համիդին գահընկեցության պահանջագիրը ներկայացնողներից մեկը նույն Էմմանուել Գարասուն էր, ում սուլթանը խնդրում է խնայել իր կյանքը եւ թույլ տալ իր հետ Սալոնիկ տեղափոխել հարեմը: Ստանալով հրեայի համաձայնությունը՝ նա թանկարժեք մատանին մատից հանում ու դնում է Գարասուի գրպանը: Ժամանակները փոխվել էին...